tisdag 29 oktober 2013

Film från årets älgjakt


2 kommentarer:

Anders Friborg sa...

Tack för filmen Sven!

Det är kul att se trots att man inte får se en enda älg på den. Vi såg ju mycket älg, men då höll du naturligtvis i studsaren istället för kameran.

Sven Nilsson sa...

Ja du Anders tre dagars jakt var jag med om och jag såg inte skymten av nån älg trots att de passerade ganska nära mej, så valet mellan studsare och kamera ställdes inte på sin spets nån gång. Men det klart, jag var nog beredd att greppa geväret även när jag filmade om det kommit något skjutbart, drömmen är ju att kunna filma en kapitaltjur, och även få skjuta i filmsekvens, men det kräver lite bättre utrustning med stativ osv. Jag beundrar verkligen Våges film och kylan han visar i ett närgånget möte med åtta-taggaren,situationen är ju inte helt riskfri.Bravo Våge.