onsdag 30 januari 2013

Årsmöte i Stengårdshult

Igår kväll var det årsmöte i Stengårdshults Älgskötselområde. Jag och Lars Dittmer var där och representerade viltvårdsområdet.

Det var ett mycket trevligt årsmöte och vi blev avtackade av Egon och de önskade oss lycka till med det nya älgskötselområdet.

Vi har varit med ett antal år och detta var det sista årsmötet för oss. Vi har ju inte varit överens, det är ju ingen hemlighet, men det har trots det varit kul att lära känna våra nordliga grannar. Jag hade inte koll på ens vad byarna hette runt omkring Stengårdshult, än mindre kände jag de som bor där. Nu gör jag det och det är mycket tillfredsställande.

Jag vill både personligen och på VVO:s vägnar önska lycka till tillbaka, men jag hoppas samtidigt att de ska närma sig oss i syn på hur älgstammen ska förvaltas och vilken storlek på vinterstam vi vill ha. För det är den enskilt viktigaste frågan just nu.

Ett speciellt tack till Egon för att inte våra olika syn på saker och ting har behövt bli personligt utan att det känns som om vi faktiskt kan gå ur ÄSO:t utan att vara ovänner.

Inga kommentarer: