onsdag 20 februari 2013

Kalvjakten i lördags

Eftersom flera läsare ringt och undrat hur det gick i lördags så är det väl bäst att jag skriver några rader. Jo det gick bra - för kalvarna. Vi fick upp ko med kalv bortåt Hägnegölen. De gick över bort till Tennekullemossen och upp på Broberget. Där lyckades jag stoppa dem och jakten kunde fortsätta inne på Svens vid knallen innanför Bungebo. Jag såg kon med kalven vid två tillfällen men det var inga skottchanser vid någon av gångerna.

På lördag ska vi göra ett sista försök eftersom Ludwig då fyllt 18 år och får jaga på egen hand. Det är ju rätt lustigt att han fyller år precis så att han bara kan vara med den sista helgen älgarna är lovliga. Efter detta så får älgarna äntligen ro i skogen igen, och då kan Monika pusta ut också :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nääe Anders, tyvärr kan jag inte pusta ut och inte älgarna heller. Jag blir riktigt orolig över alla vargspår, ända in på husknuten. Jag vill inte varg i närheten av mig, mina eller andras barn. Vart är vi på väg i detta avlånga land./Monika