fredag 26 november 2010

Kalvjakt i morgon

Nu drar det ihop sig till kalvjakt. Vi har varit ute och spanat lite idag och det finns helt klart älg, både i Rannebo och i Valebo.

Vi kommer imorgon att samlas i Granstorp för genomgång av dagens jakt. Vi kommer att dela upp oss i två jaktlag. Lag ett som leds av mig kommer att innehålla tio jägare från tranhultslaget plus tre av oss från Rannebo. Vi kommer att köra tre såt i Rannebo. Vi börjar med trolleberget. Sedan kör vi mangelberget och sist tången om vi hinner med det.

Lag två leds av Anders Norberg och det innehåller fem rannebojägare plus sju jägare från Granstorp. Detta lag kommer att börja med de två såten i Valebo och sedan köra bungebosåtet. Om jag får gissa så tror jag att det här laget har bäst chans att skjuta en kalv denna jakt, men osvuret är bäst.

Jag vet inte hur många eller om det kommer någon från Öjhult. De som kommer är välkomna och får hoppa på i något av lagen.

När vi är klara med detta så återsamlas vi i Granstorp för att jämföra våra fantastiska jaktupplevelser under dagen. Det är ju mörkt tidig nu så jag tror inte att vi hinner så mycket mer.

En liten varning bara, det är rätt mycket snö på skogsvägarna så jag föreslår att vi samåker med de som har fyrhjulsdrivet så mycket det går från Granstorp så vi slipper hålla på och dra upp bilar istället för att jaga.

Välkommen till en fin vinterjaktdag i Rannebos vida skogar.

1 kommentar:

Granstorp sa...

Förbrukningen av myggmedel kommer nog bli obefintlig imorgon...Vi ska nog vara glada att vi använder drevkedja så kroppstemperaturen hålls uppe!

/Per-Johan