onsdag 8 januari 2014

Jaktlagets storsångare fyller år

  

Jag och Rannebo Älgjaktslag gratulerar en som varit med länge och jagat i våra skogar nämligen Sven Nilsson som just idag fyller 71 år. Hur många älgar han fällt vet jag inte. Men jag själv har varit med när ett antal älgar har fallit för Svens studsare som exempelvis 2011 då Sven sköt denna fina 10-taggare.

Ha en riktigt fin födelsedag och det vore trevligt om du kan vara med på söndag för då anordnar vi gemensam kalvjakt tillsammans med Trollsebo.

3 kommentarer:

Halvard sa...

Grattis Sven på 71-årsdagen!

Jag har tappat bort din mejladress så jag får passa på så här.

Du har förmodligen tappat min också, men lägg bara till sm före den gamla.

Hälsningar Halvard
Fri Herre

Anders Friborg sa...

Tur att i alla fall du är vaken Halvard, jag är ett år efter i tidräkningen!

Sven Nilsson sa...

Tack mina vänner,det är ju trevligt att bli ihågkommen, men jag har ju inte läst detta förrän idag söndag och nån jakt idag blev det inte bl.a. på gr. av en mindre fotskada, hoppas ni hade jaktlycka ändå. Den fina 10-taggaren är min 12:e och senaste älg jag fällt, så det är ju inte så många under ca 50 års jakt.
Här är min mejladress; svenasi@telia.com , så skriv gärna Halvard så jag får din adress igen
vilken jag slarvat bort. Även ni andra är förstås välkomna att mejla om ni vill. Ha fortsatt gott 2014.