tisdag 6 maj 2014

Rapport från Skedhult

Är hemma efter mitt första styrelsemöte i Skedhult med Jägareförbundet i länet. Allt är nytt för mig utom ämnet allt kretsar kring - jakt. När man är helt ny som jag så anser jag i alla fall att det kan vara klokt att hålla en låg profil och lyssna in hur saker och ting fungerar, och det rådet följde jag även denna gång. Det är alltid spännande att träffa nya människor och speciellt personer som är engagerade och kunniga. Sådana finns verkligen inom Jägareförbundet.

Vi har stora utmaningar i förbundet inför framtiden och vi hoppas att allt fler jägare ska sluta upp bakom oss nu när vårt stora intresse hotas från det urbana samhällets allt större distans från landsbygdens villkor.
Själv fick jag denna kväll uppdraget att vara med i gruppen som jobbar med rovdjursfrågor och det passade mig mycket bra just nu. Rovdjursfrågorna är viktiga och avgörande för våra förutsättningar för jakt i framtiden. Jag ska göra mitt bästa.

Avslutningsvis kan jag säga att det var en tuff dag med ett intressant innehåll. Det ska bli trevligt att fortsätta jobba med jägarfrågor....

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till Anders med ditt nya och viktiga uppdrag. Se fram emot att få följ utvecklingen även här på bloggen!
/Monika